יעקב אופנהיים

יעקב אופנהיים

בוגר מחזור יב  

  נולד   12.03.1941

  נפל  כ"ז תשרי תש"כ  (29.10.1959)

בן משה והינדה (הלנה). נולד ביום י"ג באדר תש"א (12.3.1941) בכפר-סבא. את לימודיו היסודיים למד בבית-הספר של "המזרחי" בכפר-סבא והמשיך שם בבית-הספר התיכון על שם ברל כצנלסון. ספורטאי היה והשתייך לסקצית הכדורגל בסניף "הפועל" במקום. לאחר שסיים את לימודיו התיכוניים למד בבית-הספר הטכני של חיל-האויר בחיפה ומקצועו היה חשמלאות ומכשירנות מטוסים. כחצי-שנה לפני שהגיע לגיל השירות הצבאי התנדב לצה"ל והצטרף לחיל-האויר, בו שירת החל מאוגוסט 1958. גם בחיל-האויר השתתף בספורט ובשנת תשי"ט השתתף בקבוצה הנבחרת במשחקי גביע-הרמטכ"ל. שקט היה מטבעו וישר-דרך ולכן היה חביב ןאהוב על כל מי שהכיר אותו. עוד הוא ממלא את שירותו הסדיר כרב-טוראי נפל בשעת מילוי תפקידו ביום כ"ז בתשרי תש"ך (29.10.1959) והובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות בכפר-סבא. לזכרו הוקמה קבוצת-כדורגל בשם "הפועל-כפר-סבא" (ליגה ב').

מבנה התכנית

כל תלמיד מחוייב בשעות אישיות ובשעות קבוצתיות

שנתון שעות אישיות שעות קבוצתיות במסלול מצויינות
י׳
60
9
מעל 60 אישיות, מעל 9 קבוצתיות
י״א
30
26
60 אישיות, 26 קבוצתיות
י״ב
--
26
60 אישיות, 26 קבוצתי

ניצוץ החקר

צוות מוביל: דבי זהבי, מרכזת, ד"ר עדי אהרון, רותם גל.

מורים בצוות בשנת תשפ"ב : אידו רונן, אסיה, אליאורה פרידמן, רן שטיין, רוני טוביאס, ליהי גולדשמיד, ענת רוזנווסר.

הקורס "ניצוץ החקר" ייחודי בכיתות י' בתיכון כצנלסון ונוצר כמענה לצורך בלימוד מיומנויות של המאה ה- 21 כבסיס להצלחה בלימודים התיכוניים והלאה.

סקרנות מובילה לחקר: תלמידים מתנסים בחוויית הסקרנות ובמיומנויות חקר סביב נושא מרכז (כמו חינוך פיננסי, מנהיגות, מגדר, אנרגיה, הבדלים בין דוריים, איכות הסביבה ועוד) שנבחר על ידי המורה המנחה את הקורס.

הבנת תהליך החקר מתחיל בשאילת שאלה ועובר דרך חיפוש מקורות אקדמיים ובחינתם לפי קריטריונים מדעיים, היכרות עם שיטות מחקר איכותניים וכמותיים ועד להתנסות בכתיבה אקדמית שמתבססת על הנלמד בשיעורי עברית (כתיבה ממזגת). אנו מדגישים גם מיומנויות "רכות" כמו עבודה שיתופית, פיתוח יכולת תכנון ועמידה בלוח זמנים, יכולת לבחון תהליכים באמצעות רפלקציה, משוב עמיתים והצגת תוצרים (עמידה בפני קהל) שמיועדים לפתח את התלמידים כלומדים עצמאיים.

הקורס הוא בסיס לבחירה של מגמות לימוד בכיתה י"א כולל אפשרות לכתיבת עבודת גמר ברמה של 5 יח"ל.