רמי ולד

רמי ולד

בוגר מחזור ו  

  נולד   13.02.1935

  נפל  כז אייר תשכ"ז  (06.06.1967)

בן יעקב וצילה. נולד ביום י' באדר א' תרצ"ה (13.2.1935) בכפר סבא. אחרי שסיים את לימודיו בבית הספר היסודי על שם אוסישקין אשר במקום למד בבית הספר התיכון על שם ברל כצנלסון וסיים את לימודיו שם.
עוד בהיותו בגיל בית ספר יסודי היה משתתף בטיולי כיתתו וחיפש מסלולים חדשים ומעניינים יחד עם המובילים; אך בהגיעו לגיל בית הספר התיכון היה הוא עצמו מוביל ומדריך בטיולים. בתקופה זו השתייך לתנועת "הנוער העובד" ובגלל נטייתו לספורט השתייך ל"הפועל" כפר סבא ואף השתתף בכל צעדות ארבעת הימים. כבן למשפחה של חלוצים ואנשי עבודה המשיך במסורת שבידיו והכל ראו בו סמל להתגשמות של נוער בריא בגוף ובנפש ההולך וגדל בארץ.
כבוגר תנועת נוער הצטרף רמי באוגוסט 1952 לגרעין נח"ל. מהגרעין יצא לקורס מ"כ במסגרת הנח"ל המוצנח. שם הצטיין מאד ואז הועבר לקורס קצינים ועם סיומו הפך למפקד מחלקה. תקופת שירותו כקצין בצנחנים עמדה בסימן של פעולות התגמול הגדולות של שנות 1954-1956 ורמי השתתף ברובן של הפעולות שבוצעו בשטחי מצרים, ירדן וסוריה. כקצין חבלה היה אחראי בחלק גדול מהן למשימות חבלה בפיצוץ מתקנים וכו'. כצנחן וותיק השתתף במערכת סיני ומאד היה אהוד ואהוב על הכל בשל עוז רוחו, מסירותו לתפקיד ותושייתו.
הגיע לדרגת סרן בשירותו הצבאי. לאחר מכן יצא רמי לאירופה וטיול זה פיתח בו את תחביבו מילדות: טיפוס אל פסגות וכך הגיע, למשל לראשי האלפים. זמן מה אחרי שובו לארץ יצא שוב את גבולותיה – הפעם לאפריקה לשם התעסקות בהדרכה. היה חובב הרפתקאות בטיוליו ובמסעותיו. באחד ממסעותיו הגיע גם להודו וליפן.
בעזבונו נשארו הרבה צילומים שונים ומגוונים מנסיעותיו המרובות. היה יוצא למילואים מדי פעם וגם בימי מלחמת ששת הימים היה במסגרת זו; וביום השני לקרבות, הוא כ"ז באייר תשכ"ז (6.6.1976) נפל בקרב שהתחולל בירושלים ליד בית הספר לשוטרים. הניח אשה ובן. אשר טרם מלאה לו שנה. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי שעל הר הרצל בירושלים. בספר "מאריות גברו" של מפקדת הצנחנים הוקדש עמוד לתולדותיו ולתיאור קרבו האחרון.

מבנה התכנית

כל תלמיד מחוייב בשעות אישיות ובשעות קבוצתיות

שנתון שעות אישיות שעות קבוצתיות במסלול מצויינות
י׳
60
9
מעל 60 אישיות, מעל 9 קבוצתיות
י״א
30
26
60 אישיות, 26 קבוצתיות
י״ב
--
26
60 אישיות, 26 קבוצתי

ניצוץ החקר

צוות מוביל: דבי זהבי, מרכזת, ד"ר עדי אהרון, רותם גל.

מורים בצוות בשנת תשפ"ב : אידו רונן, אסיה, אליאורה פרידמן, רן שטיין, רוני טוביאס, ליהי גולדשמיד, ענת רוזנווסר.

הקורס "ניצוץ החקר" ייחודי בכיתות י' בתיכון כצנלסון ונוצר כמענה לצורך בלימוד מיומנויות של המאה ה- 21 כבסיס להצלחה בלימודים התיכוניים והלאה.

סקרנות מובילה לחקר: תלמידים מתנסים בחוויית הסקרנות ובמיומנויות חקר סביב נושא מרכז (כמו חינוך פיננסי, מנהיגות, מגדר, אנרגיה, הבדלים בין דוריים, איכות הסביבה ועוד) שנבחר על ידי המורה המנחה את הקורס.

הבנת תהליך החקר מתחיל בשאילת שאלה ועובר דרך חיפוש מקורות אקדמיים ובחינתם לפי קריטריונים מדעיים, היכרות עם שיטות מחקר איכותניים וכמותיים ועד להתנסות בכתיבה אקדמית שמתבססת על הנלמד בשיעורי עברית (כתיבה ממזגת). אנו מדגישים גם מיומנויות "רכות" כמו עבודה שיתופית, פיתוח יכולת תכנון ועמידה בלוח זמנים, יכולת לבחון תהליכים באמצעות רפלקציה, משוב עמיתים והצגת תוצרים (עמידה בפני קהל) שמיועדים לפתח את התלמידים כלומדים עצמאיים.

הקורס הוא בסיס לבחירה של מגמות לימוד בכיתה י"א כולל אפשרות לכתיבת עבודת גמר ברמה של 5 יח"ל.