אלעד קדמון

אלעד קדמון

בוגר מחזור כ  

  נולד   04.10.1949

  נפל  יד ניסן תשכ"ט  (01.04.1969)

בן יצחק ובת-שבע. נולד ביום י"א בתשרי תש"י (4.10.1949) בקבוצת הסוללים אשר ברעננה. לפני שהקבוצה עלתה להתיישבות בגליל עברו ההורים למגדיאל. את ראשית-חינוכו (בגן הילדים) קיבל במגדיאל אך את לימודיו היסודיים למד ברמתיים. בשנת 1963 התחיל ללמוד את לימודיו התיכונייםבבית-הספר על-שם כצנלסון בכפר-סבא. הצטרף לתנועת "הנוער העובד והלומד". כאשר הגיע לכיתה השמינית של בית-הספר התיכון פרצה מלחמת ששת הימים והוא אז היה נתון בבחינות-הבגרות. אלעד ידע להשתלב בכל חברה, לצחוק ולהתבדח. הנאה מיוחדת היתה לו כשרשם את שירי מצעד-הפזמונים בתוך מחברת קטנה. נקודת-המפנה ביחסו ללימודים חלה כשהחלו הוא וחבריו ללמוד כלכלה ורעיון מדיני. באותה תקופה, כשהיה יושב ומשוחח, היו מורגשים אצלו יסודות של מחשבה עצמית ורצינית. עד התקופה ההיא לא אהב להשתתף הרבה בשיעורים ונמנע מכל ויכוח; אך אז התעורר פתאום והתחיל להיות ער למרחש בכיתה.

שני התחומים, אשר בהם התעניין ובהם רצה להתחיל ללמוד אחרי הצבא, היו רעיון מדיני והיסטוריה, שהם אקטואליים ביותר. בייחוד בתקופה הסמוכה לפרוץ המלחמה ובשעה שהתחוללה, היו מושגי הכלכלה והמדינה מוחשיים. מיד עם גמרו את הבחינות, לאחר המלחמה, ביולי 1967 גויס לנח"ל במסגרת גרעין "ציחור" של "הנוער העובד" אשר השלים את משק גרופית בערבה. אחרי הטירונות שהה הגרעין כשמונה חודשים בדגניה ב' במסגרת ההכשרה. בתחילה השפיע לרעה על הגרעין כולו המעבר לדגניה, לחיי שקט ושלווה במשק, מחיים של פעילות אינטנסיבית בצבא. אבל פעם, בגמר אסיפת המזכירות, אמר אלעד לאחר החברים: "אני חושב שירדתי לעומקם של הדברים ואני מוכן לשאת בעוול ולתרום".

 ולתדהמת כולם ביקש שיתנו לו תפקידים, ברצותו לעזור לתיקון המצב ומוכן היה לעשות כמיטב יכולתו בכיוון זה. הוא היה מרכז הפעילות בגרעין וחודש לאחר-מכן נבחר למזכיר. מימיו לא השתיק את יריביו בשעת דיבורם ותמיד יצר את הרושם שדברי הזולת נופלים על אוזן קשבת והם מובאים בחשבון. אף פעם לא ניסה להיות הפוסק האחרון וכך רצה לתקן את מצב-הדברים.
היה בעל אישיות שקולה ומאוזנת ובעל יכולת אישית להשפיע על הסביבה וכך ריכז מסביבו נוער רב וחברים מרובים נמשכו אליו. אז עלה להיאחזות בנח"ל צופר בערבה. כאשר סיים גרעין "ציחור" את תפקידו בנח"ל צופר התחיל את האימון המתקדם בנח"ל המוצנח אך בערב פסח, ביום י"ד בניסן תשכ"ט (1.4.1969) נפל בשעת מילוי תפקידו בגשר אלנבי, אשר בבקעת הירדן, בהתפוצץ מוקש. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות ברמות-השבים. חוברת בשם "אלעד" הוצאה לאור על-ידי הוריו וחבריו.

מבנה התכנית

כל תלמיד מחוייב בשעות אישיות ובשעות קבוצתיות

שנתון שעות אישיות שעות קבוצתיות במסלול מצויינות
י׳
60
9
מעל 60 אישיות, מעל 9 קבוצתיות
י״א
30
26
60 אישיות, 26 קבוצתיות
י״ב
--
26
60 אישיות, 26 קבוצתי

ניצוץ החקר

צוות מוביל: דבי זהבי, מרכזת, ד"ר עדי אהרון, רותם גל.

מורים בצוות בשנת תשפ"ב : אידו רונן, אסיה, אליאורה פרידמן, רן שטיין, רוני טוביאס, ליהי גולדשמיד, ענת רוזנווסר.

הקורס "ניצוץ החקר" ייחודי בכיתות י' בתיכון כצנלסון ונוצר כמענה לצורך בלימוד מיומנויות של המאה ה- 21 כבסיס להצלחה בלימודים התיכוניים והלאה.

סקרנות מובילה לחקר: תלמידים מתנסים בחוויית הסקרנות ובמיומנויות חקר סביב נושא מרכז (כמו חינוך פיננסי, מנהיגות, מגדר, אנרגיה, הבדלים בין דוריים, איכות הסביבה ועוד) שנבחר על ידי המורה המנחה את הקורס.

הבנת תהליך החקר מתחיל בשאילת שאלה ועובר דרך חיפוש מקורות אקדמיים ובחינתם לפי קריטריונים מדעיים, היכרות עם שיטות מחקר איכותניים וכמותיים ועד להתנסות בכתיבה אקדמית שמתבססת על הנלמד בשיעורי עברית (כתיבה ממזגת). אנו מדגישים גם מיומנויות "רכות" כמו עבודה שיתופית, פיתוח יכולת תכנון ועמידה בלוח זמנים, יכולת לבחון תהליכים באמצעות רפלקציה, משוב עמיתים והצגת תוצרים (עמידה בפני קהל) שמיועדים לפתח את התלמידים כלומדים עצמאיים.

הקורס הוא בסיס לבחירה של מגמות לימוד בכיתה י"א כולל אפשרות לכתיבת עבודת גמר ברמה של 5 יח"ל.