יואב מינץ

יואב מינץ

בן לאה ויעקב. נולד ביום ג' באב תשל"ג (1.8.1973) בכפר סבא, בן שלישי למשפחה בת שלושה ילדים. יואב, "ילד של החלטה משפחתית", נולד לאחר קשיים מרובים. הוא היה תינוק מקסים עם חיוך של מלאך, מלא חיים, פיקח, בעל תפיסה מהירה, מלא חן ויופי. "ג'ינג'י" קראו לו, כי היה בהיר שיער. יואב גדל בכפר סבא ושם למד בבית-הספר היסודי "בן גוריון", בחטיבת הביניים ובבית-הספר תיכון העיוני "כצנלסון" במגמת כימיה ומחשבים. יואב הצטיין בעיקר במקצועות מחשבים ומתמטיקה וגילה בהם עניין מיוחד. היה לו ראש "ריאלי". די היה לו להיות נוכח בשיעורים, או לקרוא קריאה חטופה בספרים, כדי להיות מוכן לבחינה. שיעורי בית כמעט לא הכין. הוא סיים את לימודיו התיכוניים וקיבל תעודת בגרות יפה. יואב היה נער נאה, מרשים במבנה גופו החסון, חייכן ואיכפתניק. שנות הבגרות הראשונות היו שנים של מרידה. הוא לא היה מוכן לקבל כל דבר כמובן מאליו, והדבר בא לידי ביטוי ברעיונות אישיים מקוריים שהעלה. יואב היה נחרץ מאוד בדעותיו, מגובש בדעתו הפוליטית, שנא אלימות ובעל שאיפה חזקה מאוד לצדק אישי וחברתי. יואב הצטיין במדעי המחשב והפך את מקצוע הלימוד לתחביב. הוא היה בעל ידע מדהים ואפילו הבריק בתחום זה, שרכש בעיקר בלמידה עצמית. תקופת בחרותו נעה בין משחקים במחשב והתעניינות בו לבין בילוי עם חברים ופעילות ספורטיבית, כמו כדורסל וריצה, קריאת ספרים וטיולים. גם בספורט התעניין מאוד והיה לו ידע רב בתחום זה. חבריו ללימודים מספרים על אהבתו לספורט ועל התמחותו בעבודת המחשב. הם גם מספרים על אדם רגיש מאוד, שקט, רציני, מיושב בדעתו ומופנם. יואב היה בן מסור להוריו, לאחותו, לאחיו ולאחייניתו, ובדרכו המופלאה עזר בבית בעת הצורך.

בתחילת דצמבר 1991 גויס יואב לצה"ל. עם תום הטירונות בחיל התותחנים יצא לשני קורסים ארוכים. את הקורס השני עבר בהצלחה מרובה ומשם נשלח לתפקיד מיוחד בחיל הקשר והאלקטרוניקה. חבריו ליחידה מספרים על תפקוד מקצועי, על מסירות ואחריות לעבודה, על דייקנותו, שדרש גם מהסובבים אותו, על היותו מקובל בקרב חבריו ועל נטייתו לעמוד על שלו בעקשנות, בעניינים החשובים לו. יואב היה מרוצה משירותו הצבאי, ומפקדיו היו מרוצים ממנו.

ביום ד' בכסלו תשנ"ה (7.11.1994), נפל יואב בעת שירותו, שבועיים לפני תום שירותו הסדיר והמעבר לשירות קבע. בן עשרים ואחת היה בנופלו. הותיר אחריו הורים, אחות – אפרת ואח – ירון. יואב הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בכפר סבא.

במכתב ניחומים למשפחה כתב מפקד היחידה: "יואב הגיע ליחידה לאחר שבלט בקורס היסוד, אותו עבר בחיל הקשר. בשירותו ביחידה המשיך לבלוט. אחריות, מסירות ומקצועיות, היו נר לרגליו. יואב היה חייל טוב מאוד, שידע להקרין ביטחון לסובבים אותו. יואב היה עמוד התווך בצוות בו עבד, ותרם לחבריו מניסיונו ומקצועיותו". חבריו ליחידה הוציאו חוברת לזכרו.

מבנה התכנית

כל תלמיד מחוייב בשעות אישיות ובשעות קבוצתיות

שנתון שעות אישיות שעות קבוצתיות במסלול מצויינות
י׳
60
9
מעל 60 אישיות, מעל 9 קבוצתיות
י״א
30
26
60 אישיות, 26 קבוצתיות
י״ב
--
26
60 אישיות, 26 קבוצתי

ניצוץ החקר

צוות מוביל: דבי זהבי, מרכזת, ד"ר עדי אהרון, רותם גל.

מורים בצוות בשנת תשפ"ב : אידו רונן, אסיה, אליאורה פרידמן, רן שטיין, רוני טוביאס, ליהי גולדשמיד, ענת רוזנווסר.

הקורס "ניצוץ החקר" ייחודי בכיתות י' בתיכון כצנלסון ונוצר כמענה לצורך בלימוד מיומנויות של המאה ה- 21 כבסיס להצלחה בלימודים התיכוניים והלאה.

סקרנות מובילה לחקר: תלמידים מתנסים בחוויית הסקרנות ובמיומנויות חקר סביב נושא מרכז (כמו חינוך פיננסי, מנהיגות, מגדר, אנרגיה, הבדלים בין דוריים, איכות הסביבה ועוד) שנבחר על ידי המורה המנחה את הקורס.

הבנת תהליך החקר מתחיל בשאילת שאלה ועובר דרך חיפוש מקורות אקדמיים ובחינתם לפי קריטריונים מדעיים, היכרות עם שיטות מחקר איכותניים וכמותיים ועד להתנסות בכתיבה אקדמית שמתבססת על הנלמד בשיעורי עברית (כתיבה ממזגת). אנו מדגישים גם מיומנויות "רכות" כמו עבודה שיתופית, פיתוח יכולת תכנון ועמידה בלוח זמנים, יכולת לבחון תהליכים באמצעות רפלקציה, משוב עמיתים והצגת תוצרים (עמידה בפני קהל) שמיועדים לפתח את התלמידים כלומדים עצמאיים.

הקורס הוא בסיס לבחירה של מגמות לימוד בכיתה י"א כולל אפשרות לכתיבת עבודת גמר ברמה של 5 יח"ל.