יעקב בריא

יעקב בריא

בוגר מחזור כו  

  נולד   16.12.1954

  נפל  יב סיון תשל"ה  (21.05.1975)

בן ראובן וחנה. נולד ביום כ"א בכסלו תשט"ו (16.12.1954) בהוד- השרון, המשיך וסיים את לימודיו התיכוניים, במגמה ריאלית- ביולוגית. טוב-לב, נבון ורגיש, חבר טוב ומוכן תמיד לעזור לזולת. כבר מילדותו התעניין ברפואה, במבנה גופו של האדם ובמחלות התוקפות אותו. שעות ארוכות היה מקדיש לקריאת ספרים העוסקים בתחום זה ושאף תמיד ללמוד ולדעת יותר. התעמקותו בתחום זה לא הפריעה לו להיות פעיל בתנועת נוער, ליטול חלק בארגון אירועים חברתיים ולעסוק בספורט. כל ימיו היה בן מסור ונאמן להוריו והשתדל לעזור להם ככל-יכולתו.

יעקב גויס לצה"ל בתחילת אוגוסט 1973והתנדב לחיל-הצנחנים. לאחר הטירונות ולאחר שהשתלם בקורס חובשים-קרביים בהצלחה רבה, הוצב למפקדת חטיבה ומילא תפקיד של חובש. הוא נטל חלק במלחמת יום-הכיפורים והוענק לו 'אות מלחמת יום-הכיפורים'. באפריל 1974 השתלם בקורס- צניחה וחזר ליחידתו כעבור זמן קצר הועבר לפלוגת סיור של החטיבה ושימש בה כלוחם- חי"ר וחובש-קרבי. יעקב היה אהוב על חבריו ליחידה ועל מפקדיו. הם העריכו אותו בזכות היותו אדם ישר וחבר טוב, שהיה מוכן תמיד לעשות למען אחרים על-חשבון זמנו ונוחותו. מפקדיו ראו בו חייל טוב ושלחו להשתלמות בקורס-מ"כים, ועם סיומו, ביום 5791.5.8, הוענקה לו דרגת רב-טוראי.

ביום י"ב בסיון תשל"ה (21.5.1975) נפל יעקב, בעת מילוי תפקידו, באזור רמת-הגולן. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין האזרחי שברמות-השבים. השאיר אחריו הורים ואחות.

במכתב-תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "לא אוכל לנחם. אין ניחומים. כולנו אהבנו את יעקב, מפקדים וחיילים. חייל טוב היה, אדם טוב, תמיד מוכן לעזור ותמיד יודע איך חיוכו, דיבורו השקט, יכולתו האישית, תנועת-ידו המוכרת להשיב את משקפיו למקומם בעת טיפול בפצוע, כל אלה ודברים רבים אחרים לא יישכחו מאתנו".

מבנה התכנית

כל תלמיד מחוייב בשעות אישיות ובשעות קבוצתיות

שנתון שעות אישיות שעות קבוצתיות במסלול מצויינות
י׳
60
9
מעל 60 אישיות, מעל 9 קבוצתיות
י״א
30
26
60 אישיות, 26 קבוצתיות
י״ב
--
26
60 אישיות, 26 קבוצתי

ניצוץ החקר

צוות מוביל: דבי זהבי, מרכזת, ד"ר עדי אהרון, רותם גל.

מורים בצוות בשנת תשפ"ב : אידו רונן, אסיה, אליאורה פרידמן, רן שטיין, רוני טוביאס, ליהי גולדשמיד, ענת רוזנווסר.

הקורס "ניצוץ החקר" ייחודי בכיתות י' בתיכון כצנלסון ונוצר כמענה לצורך בלימוד מיומנויות של המאה ה- 21 כבסיס להצלחה בלימודים התיכוניים והלאה.

סקרנות מובילה לחקר: תלמידים מתנסים בחוויית הסקרנות ובמיומנויות חקר סביב נושא מרכז (כמו חינוך פיננסי, מנהיגות, מגדר, אנרגיה, הבדלים בין דוריים, איכות הסביבה ועוד) שנבחר על ידי המורה המנחה את הקורס.

הבנת תהליך החקר מתחיל בשאילת שאלה ועובר דרך חיפוש מקורות אקדמיים ובחינתם לפי קריטריונים מדעיים, היכרות עם שיטות מחקר איכותניים וכמותיים ועד להתנסות בכתיבה אקדמית שמתבססת על הנלמד בשיעורי עברית (כתיבה ממזגת). אנו מדגישים גם מיומנויות "רכות" כמו עבודה שיתופית, פיתוח יכולת תכנון ועמידה בלוח זמנים, יכולת לבחון תהליכים באמצעות רפלקציה, משוב עמיתים והצגת תוצרים (עמידה בפני קהל) שמיועדים לפתח את התלמידים כלומדים עצמאיים.

הקורס הוא בסיס לבחירה של מגמות לימוד בכיתה י"א כולל אפשרות לכתיבת עבודת גמר ברמה של 5 יח"ל.