צבי מלכיאלי

צבי מלכיאלי

בוגר מחזור יז  

  נולד   26.06.1946

  נפל  כז אייר תשכ"ז  (06.06.1967)

בן מרדכי וחסידה. נולד ביום כ"ז בסיון תש"ו (26.6.1946 ) ברעננה. אחרי שסיים בהצטיינות את לימודיו בבית-הספר היסודי בהוד השרון למד וסיים את לימודיו התיכוניים בכפר סבא בבית-הספר על שם ברל כצנלסון.
התמסר בשעות-הפנאי לאיסוף בולי-הארץ בלבד; כן היה מעונין בספורט. בילדותו זכה למקום ראשון בתחרות של טניס-שולחן ב"הפועל" (סניף רמתיים). לאחר-מכן היה מדריך ספורט מטעם "מכבי". בנעוריו זכה במקום הראשון גם בתחרות לאליפות בשחמט בין נערי השרון הדרומי שהתקיימה במועדון חובבי השח כפר-סבא. באוגוסט 4691 הגיע לגיל שירות הצבא, אך מפני היותו תלמיד מצטיין נתקבל לעתודה האקדמית ולמד בטכניון העברי בחיפה. במסגרת זו עבר קורס מ"כ, קורס קציני עתודה אקדמית ועמד לסיים את לימודי השנה השלישית בפקולטה למכונות. בגמרו את לימודיו בטכניון עמד לצאת לשירות צבאי מלא.
מפני תכונותיו הנאות משך אליו ידידים רבים. אהבת- החיים פעמה בקרבו בחזקה. הוא לא פגע בכבודו של הזולת ולא העליב איש ממיודעיו. למרות הצלחתו והצטיינותו נהג בענוה וחלקו לא היה עם המתרברבים. עמד לשאת אשה ביולי 1967, אך בינתיים פרצה מלחמת ששת הימים, וביום השני לקרבותיה, הוא כ"ז באייר תשכ"ז (6.6.1967) נפל בקרב שנערך בשוויקה אשר בשומרון בגלותו מסירות וסבילות.
הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית שאול. בחצר בבית-הספר על-שם ברל כצנלסון הוצב לוח-שיש לזכרו. גם בדרך לשכם ליד קלקליה הוצב לוח-שיש ושמו חרוט עליו. ברעננה נפתח חדר-התיחדות לזכרו. בטכניון העברי בחיפה ניתן כפרס גביע נודד על שמו לזוכה בתואר אלוף בשחמט. שמו הונצח בביטאון המועצה המקומית של רעננה. בחוברת שהוצאה על-ידי עיריית נתניה לזכר הנופלים הוזכר שמו. באלבום "עוצבת השרון במלחמת ששת הימים" שהוציאה מפקדת חטיבתו הונצח זכרו על-ידי הדפסת תצלומו.

מבנה התכנית

כל תלמיד מחוייב בשעות אישיות ובשעות קבוצתיות

שנתון שעות אישיות שעות קבוצתיות במסלול מצויינות
י׳
60
9
מעל 60 אישיות, מעל 9 קבוצתיות
י״א
30
26
60 אישיות, 26 קבוצתיות
י״ב
--
26
60 אישיות, 26 קבוצתי

ניצוץ החקר

צוות מוביל: דבי זהבי, מרכזת, ד"ר עדי אהרון, רותם גל.

מורים בצוות בשנת תשפ"ב : אידו רונן, אסיה, אליאורה פרידמן, רן שטיין, רוני טוביאס, ליהי גולדשמיד, ענת רוזנווסר.

הקורס "ניצוץ החקר" ייחודי בכיתות י' בתיכון כצנלסון ונוצר כמענה לצורך בלימוד מיומנויות של המאה ה- 21 כבסיס להצלחה בלימודים התיכוניים והלאה.

סקרנות מובילה לחקר: תלמידים מתנסים בחוויית הסקרנות ובמיומנויות חקר סביב נושא מרכז (כמו חינוך פיננסי, מנהיגות, מגדר, אנרגיה, הבדלים בין דוריים, איכות הסביבה ועוד) שנבחר על ידי המורה המנחה את הקורס.

הבנת תהליך החקר מתחיל בשאילת שאלה ועובר דרך חיפוש מקורות אקדמיים ובחינתם לפי קריטריונים מדעיים, היכרות עם שיטות מחקר איכותניים וכמותיים ועד להתנסות בכתיבה אקדמית שמתבססת על הנלמד בשיעורי עברית (כתיבה ממזגת). אנו מדגישים גם מיומנויות "רכות" כמו עבודה שיתופית, פיתוח יכולת תכנון ועמידה בלוח זמנים, יכולת לבחון תהליכים באמצעות רפלקציה, משוב עמיתים והצגת תוצרים (עמידה בפני קהל) שמיועדים לפתח את התלמידים כלומדים עצמאיים.

הקורס הוא בסיס לבחירה של מגמות לימוד בכיתה י"א כולל אפשרות לכתיבת עבודת גמר ברמה של 5 יח"ל.