שמעון יזרסקי יזהר

שמעון יזרסקי יזהר

בוגר מחזור יט  

  נולד   25.11.1948

  נפל  כח תשרי תשל"ב  (16.10.1971)

בן חנוך הכהן ומרים. נולד ביום כ"ג במרחשון תש"ט (25.11.1948) בקיבוץ משמר השרון ובגיל צעיר עקר עם משפחתו לכפר סבא. הוא למד בבית הספר היסודי על שם אוסישקין ובבית הספר התיכון על שם ברל כצנלסון בכפר סבא ועמד בהצלחה בבחינות הבגרות. בהגיעו לגיל שלוש-עשרה נתייתם מאביו. יתמותו טבעה בו אותות קשים, אך הוא התגבר על כך.

הוא גויס לצה"ל בתחילת פברואר 1967 והוצב לחטיבת "גולני". הגיוס חולל בו שינוי מרשים. מנער עניו, ביישן וצנוע, הפך עד מהרה לגבר נמרץ ורב פעלים. הוא השתתף במלחמת ששת הימים. בשנת 1968 סיים קורס קצינים בהצלחה, נבחר לקצין מצטיין וקיבל את דרגתו מידי הרמטכ"ל. הוא עשה חיל בצבא בהיותו חייל מצטיין, קצין מעולה, חבר למופת ואהוב על כל ידידיו ומכריו. בשנת 1970 הצטרף לצבא הקבע. היה מפקד פלוגה ועמד לעלות בסולם הדרגות. בראשית 1791 נתמנה לשופט בית משפט צבאי בפיקוד הצפון ובחודש אוגוסט, באותה שנה, נשלח מטעם צה"ל לחו"ל. הוא היה אמור ללמוד באוניברסיטה מטעם צה"ל. ביום כ"ז בתשרי תשל"ב (16.10.1971), נפל בעת מילוי תפקידו בעלותו עם רכבו על מוקש ברמת הגולן. לפני שנפל עיברת את שמו ליזהר. הוא הובא למנוחת עולמים בבית הקברות בכפר סבא. לאחר נפילתו הוענקה לו דרגת סרן.

שר הביטחון כתב להוריו מכתב תנחומים בו ציין בין שאר דבריו, כי יזהר היה חייל מצויין, קצין מעולה וחבר למופת אהוב על כל מי שהכיר אותו. אחד מעמיתיו הקצינים כתב שיר לזכרו בו כלולות השורות הבאות: "גוף חסון, קפל"צ לא רכוס, חגור, עניים מחייכות/כך תופיע לנגד עינינו בכל אותן התמונות/צועד לפנינו בכל אותן אלפי הדרכים/בין מסעדה לקונטרה, יריחו ומעלה האדומים/שעל אחת מהן פסקת מלצעוד לעולמים/. . . /שברירי הזכרונות כהבהקי אור צצים/כפצצות תאורה 52 מ"מ אל על מתרוממים/וכלעומת שבאו יורדים מטה ודועכים/אך דמותך המ"פ תהא חרוטה בהם נצחים/עד שנשוב וניפגש באחת מאותן הדרכים".

מבנה התכנית

כל תלמיד מחוייב בשעות אישיות ובשעות קבוצתיות

שנתון שעות אישיות שעות קבוצתיות במסלול מצויינות
י׳
60
9
מעל 60 אישיות, מעל 9 קבוצתיות
י״א
30
26
60 אישיות, 26 קבוצתיות
י״ב
--
26
60 אישיות, 26 קבוצתי

ניצוץ החקר

צוות מוביל: דבי זהבי, מרכזת, ד"ר עדי אהרון, רותם גל.

מורים בצוות בשנת תשפ"ב : אידו רונן, אסיה, אליאורה פרידמן, רן שטיין, רוני טוביאס, ליהי גולדשמיד, ענת רוזנווסר.

הקורס "ניצוץ החקר" ייחודי בכיתות י' בתיכון כצנלסון ונוצר כמענה לצורך בלימוד מיומנויות של המאה ה- 21 כבסיס להצלחה בלימודים התיכוניים והלאה.

סקרנות מובילה לחקר: תלמידים מתנסים בחוויית הסקרנות ובמיומנויות חקר סביב נושא מרכז (כמו חינוך פיננסי, מנהיגות, מגדר, אנרגיה, הבדלים בין דוריים, איכות הסביבה ועוד) שנבחר על ידי המורה המנחה את הקורס.

הבנת תהליך החקר מתחיל בשאילת שאלה ועובר דרך חיפוש מקורות אקדמיים ובחינתם לפי קריטריונים מדעיים, היכרות עם שיטות מחקר איכותניים וכמותיים ועד להתנסות בכתיבה אקדמית שמתבססת על הנלמד בשיעורי עברית (כתיבה ממזגת). אנו מדגישים גם מיומנויות "רכות" כמו עבודה שיתופית, פיתוח יכולת תכנון ועמידה בלוח זמנים, יכולת לבחון תהליכים באמצעות רפלקציה, משוב עמיתים והצגת תוצרים (עמידה בפני קהל) שמיועדים לפתח את התלמידים כלומדים עצמאיים.

הקורס הוא בסיס לבחירה של מגמות לימוד בכיתה י"א כולל אפשרות לכתיבת עבודת גמר ברמה של 5 יח"ל.