ברק משולם

צילום מסך 2024-05-09 162109

בוגר מחזור ס"ג  

נולד ב -8.11.1992

  נפל י"ח בתמוז תשפ"ב  19.7.2022

ברק ז"ל (29) נולד בקרני שומרון, השני מבין שלושה, לזהבה וגיל משולם. בגיל 8 וחצי עבר לכפר סבא שם למד בבית הספר בן גוריון, בחטיבת שרת ובתיכון כצנלסון במגמת תיאטרון. בגיל 16 הצטרף למשמר האזרחי ופיקד על יחידת הנוער של המתנדבים.

ברק ז"ל,  החל את דרכו במשטרה בשירות חובה כלוחם מג"ב בין השנים 2011-2014, ומיד לאחר מכן, התגייס למשטרה כסייר בתחנת כפר סבא.

רס"ר משולם נדרס במהלך ניסיון הימלטות של פלסטיני כבן 17 ממחסום משטרתי ברכב אותו על פי החשד גנב קודם לכן באזור גוש דן. החשוד, תושב רמאללה, נמלט מהמקום ונעצר בתום סריקות רגליות של שוטרים מתחנת כפר סבא בסיוע מסוק משטרתי צפוניות לזירה.

"רס"ר ברק משולם זכרו לברכה נפל במילוי תפקידו כאשר חצץ בגופו בין פושע חסר מעצורים לבין אזרחים ואזרחיות", "כמו חבריו וחברותיו במשטרת ישראל, ברק בחר להקדיש את חייו להגנה על ביטחונה הלאומי של מדינת ישראל, ועשה זאת יום ולילה במסירות ובמחויבות אין קץ. כך גם במשימתו האחרונה, זוקי, אמו של ברק, ספדה: "אתה האור של העיניים שלנו המקשר בין כולם. אין לי מושג איך עושים את זה, לא טבעי שאמא ואבא יקברו את הבן שלהם, זה לא טבעי שאבא יגיד קדיש על הבן שלו. מה שטבעי זה כל האנשים שבאו להיפרד ממך".

אלמנתו, אריאלה, ספדה לו בגרון חנוק: "ברקי, אהבת חיי, 11 שנה אנחנו ביחד ואני לא כועסת. איזה אבא מדהים אתה. אתה גיבור, תודה שלימדת אותי מה זאת אהבה, אוהבת אותך לנצח נצחים".

רס"ר ברק משולם ז"ל הובא למנוחות בבית העלמין בכפר סבא.

הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים, הורים ושני אחים.

    יהי זכרו ברוך.

מבנה התכנית

כל תלמיד מחוייב בשעות אישיות ובשעות קבוצתיות

שנתון שעות אישיות שעות קבוצתיות במסלול מצויינות
י׳
60
9
מעל 60 אישיות, מעל 9 קבוצתיות
י״א
30
26
60 אישיות, 26 קבוצתיות
י״ב
--
26
60 אישיות, 26 קבוצתי

ניצוץ החקר

צוות מוביל: דבי זהבי, מרכזת, ד"ר עדי אהרון, רותם גל.

מורים בצוות בשנת תשפ"ב : אידו רונן, אסיה, אליאורה פרידמן, רן שטיין, רוני טוביאס, ליהי גולדשמיד, ענת רוזנווסר.

הקורס "ניצוץ החקר" ייחודי בכיתות י' בתיכון כצנלסון ונוצר כמענה לצורך בלימוד מיומנויות של המאה ה- 21 כבסיס להצלחה בלימודים התיכוניים והלאה.

סקרנות מובילה לחקר: תלמידים מתנסים בחוויית הסקרנות ובמיומנויות חקר סביב נושא מרכז (כמו חינוך פיננסי, מנהיגות, מגדר, אנרגיה, הבדלים בין דוריים, איכות הסביבה ועוד) שנבחר על ידי המורה המנחה את הקורס.

הבנת תהליך החקר מתחיל בשאילת שאלה ועובר דרך חיפוש מקורות אקדמיים ובחינתם לפי קריטריונים מדעיים, היכרות עם שיטות מחקר איכותניים וכמותיים ועד להתנסות בכתיבה אקדמית שמתבססת על הנלמד בשיעורי עברית (כתיבה ממזגת). אנו מדגישים גם מיומנויות "רכות" כמו עבודה שיתופית, פיתוח יכולת תכנון ועמידה בלוח זמנים, יכולת לבחון תהליכים באמצעות רפלקציה, משוב עמיתים והצגת תוצרים (עמידה בפני קהל) שמיועדים לפתח את התלמידים כלומדים עצמאיים.

הקורס הוא בסיס לבחירה של מגמות לימוד בכיתה י"א כולל אפשרות לכתיבת עבודת גמר ברמה של 5 יח"ל.