השבוע שהיה בבית הספר 14-19.1.24

שתפו:

פעילויות ועשייה בבית החינוך (2)

הילה יקרה,

עוד שבוע גדוש בתכנים ובפעילויות עבר בבית החינוך שלנו.

ביום ראשון ציינו 100 ימים לתחילת המלחמה ולהימצאותם של 136 חטופים בשבי. התקיימו שיעורי חינוך בנושא הלחימה והחטופים, ונערך טקס מרגש במיוחד בהשתתפותם של תלמידים ומורים. בטקס הקריא טובי המנהל את שמות כל החטופים, התלמידה ניב דגן שרה את השיר שכתבה והלחינה בזמן המלחמה, זכרנו את בוגרינו יעל רוזמן ובן פישמן ז"ל שנרצחו במסיבה ואת רס"ן טל גרושקה ז"ל שנפל בקרב. בנוסף, צוות אנגלית שקיים שיעור בנושא החטופים הפריח עם התלמידים בלונים. רצ"ב תמונות מיום זה. 
כולנו תפילה לשלומם של החיילים ולחזרתם של החטופים אלינו במהרה. 

ביום ראשון בערב התקיים בבית הספר ערב חשיפת מגמות ייחודיות ומקצועות הרחבה לתלמידי כיתות ט' בעירנו. היה ערב מוצלח ועמוס מאוד בתלמידים ובהורים שבאו לשמוע על הנלמד ועל הנעשה במגמות ובמורחבים שלנו.

ביום שני התקיים ערב ג'אז של מגמת המוסיקה באודיטוריום ספיר. היה ערב מוסיקלי מצוין ומקסים של הרכבי רוק, פופ וג'אז, הרכב ווקאלי והביג בנד. רצ"ב תמונות.

ביום שלישי התקיים יום פיתוח מקצועי לצוות בית הספר. במסגרת היום המורים בין השאר השתתפו בסדנאות מרתקות מטעם "man&mind" בנושאים חשיבה יצירתית, מנהיגות אפקטיבית ועבודת צוות. היה יום מאוורר, פורה ומעשיר. רצ"ב תמונות.

ביום שלישי גם התקיים "צו 8 אזרחי", הפעם לשכבת י"ב שהתנדבה בבתי ספר יסודיים ובחטיבות הביניים ברחבי העיר, בקטיף תפוזים בעין החורש, באיסוף מוצרים בסופרים ובמועדון לאזרחים ותיקים. רצ"ב תמונות. 


היום, יום שישי, נפתח מחזור נוסף של תוכנית "ניצוצות" לתלמידי שכבת י'. 
כמו כן, התקיימה היום הרצאה לתלמידי פסיכולוגיה המגוללת את סיפורה המרתק של יהודית הרמן שחיה 12 שנים בכת גואל רצון.

נאחל לכולם סוף שבוע שקט ושבת שלום,

כצנלסון – כאן זה בית

כותבת: אורלי אשד

אחראית קשרי קהילה

מבנה התכנית

כל תלמיד מחוייב בשעות אישיות ובשעות קבוצתיות

שנתון שעות אישיות שעות קבוצתיות במסלול מצויינות
י׳
60
9
מעל 60 אישיות, מעל 9 קבוצתיות
י״א
30
26
60 אישיות, 26 קבוצתיות
י״ב
--
26
60 אישיות, 26 קבוצתי

ניצוץ החקר

צוות מוביל: דבי זהבי, מרכזת, ד"ר עדי אהרון, רותם גל.

מורים בצוות בשנת תשפ"ב : אידו רונן, אסיה, אליאורה פרידמן, רן שטיין, רוני טוביאס, ליהי גולדשמיד, ענת רוזנווסר.

הקורס "ניצוץ החקר" ייחודי בכיתות י' בתיכון כצנלסון ונוצר כמענה לצורך בלימוד מיומנויות של המאה ה- 21 כבסיס להצלחה בלימודים התיכוניים והלאה.

סקרנות מובילה לחקר: תלמידים מתנסים בחוויית הסקרנות ובמיומנויות חקר סביב נושא מרכז (כמו חינוך פיננסי, מנהיגות, מגדר, אנרגיה, הבדלים בין דוריים, איכות הסביבה ועוד) שנבחר על ידי המורה המנחה את הקורס.

הבנת תהליך החקר מתחיל בשאילת שאלה ועובר דרך חיפוש מקורות אקדמיים ובחינתם לפי קריטריונים מדעיים, היכרות עם שיטות מחקר איכותניים וכמותיים ועד להתנסות בכתיבה אקדמית שמתבססת על הנלמד בשיעורי עברית (כתיבה ממזגת). אנו מדגישים גם מיומנויות "רכות" כמו עבודה שיתופית, פיתוח יכולת תכנון ועמידה בלוח זמנים, יכולת לבחון תהליכים באמצעות רפלקציה, משוב עמיתים והצגת תוצרים (עמידה בפני קהל) שמיועדים לפתח את התלמידים כלומדים עצמאיים.

הקורס הוא בסיס לבחירה של מגמות לימוד בכיתה י"א כולל אפשרות לכתיבת עבודת גמר ברמה של 5 יח"ל.