השבוע שהיה בבית הספר 7/4-12/4/24

שתפו:

צילום מסך 2024-04-13 125031

קהילה יקרה,

בהמשך לעונת בגרויות הקיץ שנפתחה בשבוע שעבר נערכו השבוע בגרויות ומתכונות: הבגרות בחינוך גופני בשכבת י"ב הושלמה בהצלחה, ואפילו נרשם בה שיא בית ספרי, נערכה מתכונת במתמטיקה בשכבות י"א וי"ב, מתכונת באנגלית בעל פה בשכבת י"ב, מתכונת בביולוגיה מעבדה בשכבת י"א ומתכונת בפיסיקה מעבדה בשכבת י"ב.

בכצנלסון לצד שגרת לימודים ומבחנים ממשיכים בעשייה ובמעשים טובים.

פרויקט ״עמיתים משפיעים-בוני חוסן" בשכבת י' נמשך, והתקיים מפגש נוסף להכשרת העמיתים. התלמידים התנסו ביישום כלי החוסן לצורך התמודדות עם אתגרי החיים ועם אירועים שונים, למדו לזהות מה ממלא ומה מרוקן אותי ואיך אני פועל בשעת לחץ/קושי. מצפים למפגש הבא.

יום פיתוח מקצועי שלישי התקיים ביום שני בנושא חינוך מיוחד. ימי הפיתוח המקצועי נבנו בהתאמה לחזון ביה"ס המדגיש טיפוח פדגוגיה חדשנית, רווחה של תלמידים ושל אנשי צוות וחיזוק תחושת שייכות והעצמה אישית. יום פיתוח מקצועי הוא זמן לעצירה והתבוננות במעשה החינוכי. שמענו הרצאות מרתקות, נהננו מאוכל מעשה ידינו, שוחחנו על האתגרים ועל ההזדמנויות בהוראה של ילדי חינוך מיוחד, ולסיום השתתפנו בסדנאות שהעשירו אותנו ברעיונות יצירתיים. רצ"ב תמונות.

ביום שלישי התקיים ערב מקסים לצוות בית הספר שבו השתתפנו בתחרות בישול קבוצתית מגבשת. היה כיף וטעים. תודה רבה לוועד המורים על ארגון ערב זה. רצ"ב תמונות.

ביום רביעי תלמידי מורחב תקשורת בשכבת י"א נפגשו עם עורך מקצועי מהתעשייה שעורך פרסומות לטלוויזיה, ליוטיוב ולרשתות חברתיות. העורך סיפר על עצמו ועל פרויקטים שלו והסביר על תהליך העבודה של העורך. בהמשך הפעילות הוא ישב עם קבוצות תלמידים, נתן טיפים ועזר עם הסטוריטלינג (האומנות והתהליך של לספר סיפור) בפרויקט שלהם.

ביום זה גם נערך אירוע סיום לתוכנית "בונים קהילה", שבה השתתפה כיתת התקשורת י"ב10. מדובר בתוכנית בת 12 מפגשים שמפגישה ומחברת בין  צעירים וצעירות עם וללא מוגבלויות, ובה התלמידים לומדים ויוצרים יחד בתחומי עניין שונים. כיתה י"ב10 הינה הכיתה הראשונה מקרב התיכונים בכפר סבא שלקחה חלק בתוכנית. במהלכה יצרו התלמידים קליפים לשירים וסרט אילם בכיכובם. בטקס הוקרן הסרטון "אלוף העולם" שיצרו תלמידי הכיתה. כל הכבוד לתלמידים המקסימים ולצוות בהובלת המחנך שרון שעיה מגידו. רצ"ב סרטון מן האירוע המקרין את סרט הכיתה.

בבוקר יום חמישי תלמידי כיתת התקשורת י'12 קיבלו את תלמידי בית הספר עם שלטים ועם סוכריות בליווי משפטים משמעותיים שהם רצו להעביר. הייתה זו חוויה מעצימה. רוב רובם של תלמידי ביה״ס עצר, הקשיב ולקח סוכריה. האנרגיה הייתה מדהימה, והמשוב של תלמידי הכיתה היה מעצים אף הוא. יישר כוח לתלמידי הכיתה בהובלת המחנכת רקפת בנתור. רצ"ב תמונות.  

ביום חמישי גם הסתיימו 14 מפגשי פוטותרפיה שהתקיימו עבור קבוצת תלמידים משכבת י"א. בכל שיעור עסקו בנושא אחר שאותו ביטאו באמצעות תמונות. הם למדו להתבונן על העולם מנקודת מבט שונות, לקיים שיח פתוח ורגשי ומצאו מקום בטוח לשתף. רצ"ב תמונות מהמפגשים.

השבוע הוכנו על ידי צוות המנהלה של בית הספר חבילות שי לכבוד חג הפסח שנועדו לניצולי שואה. 60 שורדי שואה ממועדון "סביון" קיבלו את ערכת השי לחג ו40 שורדי שואה נוספים דרך הקרן לניצולי שואה. גם צוות שכבת י"ב נרתם ליוזמה והצטרף עם תלמידים לחלוקת חבילות השי. תודה רבה לתמי ליבנה, לפזית רוזנבלט ולכל מי שלקח חלק ביוזמה מבורכת זו. רצ"ב תמונות.

משפחות רבות בקרבנו יקבלו השנה את פני החג כשהן מתמודדות עם אובדן או חוסר ודאות, ולצדן כולנו מחזקים אותן, מתפללים ופועלים לשובם של החטופים, להחלמת הפצועים ולביטחון חיילינו.
אנו יוצאים לחופשת פסח בצילה של מלחמה ושל מצב חירום מתמשך. ההתמודדות עם מצב החירום עלולה להשפיע על התנהלותם של בני הנוער בחופשה. יהיו שיחושו מורכבות או אפילו אי רצון ליהנות מהחופש, מהפנאי ומאווירת החג. חשוב שנבין זאת ונאפשר להם להביע את הקושי ואת תחושותיהם. מומלץ לתת תוקף להרגשה שלהם, אך גם לעזור להם לזהות שבמצב חירום מתמשך כל אחד יאפשר לעצמו לעתים לעצור, לנשום, להתחזק ולאגור כוחות. יהיו בני נוער שיבקשו אולי לנהוג בחופשה כבימים ימימה ולהשיב לעצמם תחושת שגרה. עבורם חשוב לאפשר ולקבל זאת.
הלימודים יחודשו ביום שלישי ה30.4.24. 

במיוחד בימים מורכבים אלה, שנזכה לראות את האחר, למצוא את הדומה במקום המבדיל בינינו, להדוף כל מה שמפריד ורע ולקרב אלינו את הטוב,
חג פסח שמח ושקט,

כצנלסון – כאן זה בית

כותבת: אורלי אשד

אחראית קשרי קהילה

מבנה התכנית

כל תלמיד מחוייב בשעות אישיות ובשעות קבוצתיות

שנתון שעות אישיות שעות קבוצתיות במסלול מצויינות
י׳
60
9
מעל 60 אישיות, מעל 9 קבוצתיות
י״א
30
26
60 אישיות, 26 קבוצתיות
י״ב
--
26
60 אישיות, 26 קבוצתי

ניצוץ החקר

צוות מוביל: דבי זהבי, מרכזת, ד"ר עדי אהרון, רותם גל.

מורים בצוות בשנת תשפ"ב : אידו רונן, אסיה, אליאורה פרידמן, רן שטיין, רוני טוביאס, ליהי גולדשמיד, ענת רוזנווסר.

הקורס "ניצוץ החקר" ייחודי בכיתות י' בתיכון כצנלסון ונוצר כמענה לצורך בלימוד מיומנויות של המאה ה- 21 כבסיס להצלחה בלימודים התיכוניים והלאה.

סקרנות מובילה לחקר: תלמידים מתנסים בחוויית הסקרנות ובמיומנויות חקר סביב נושא מרכז (כמו חינוך פיננסי, מנהיגות, מגדר, אנרגיה, הבדלים בין דוריים, איכות הסביבה ועוד) שנבחר על ידי המורה המנחה את הקורס.

הבנת תהליך החקר מתחיל בשאילת שאלה ועובר דרך חיפוש מקורות אקדמיים ובחינתם לפי קריטריונים מדעיים, היכרות עם שיטות מחקר איכותניים וכמותיים ועד להתנסות בכתיבה אקדמית שמתבססת על הנלמד בשיעורי עברית (כתיבה ממזגת). אנו מדגישים גם מיומנויות "רכות" כמו עבודה שיתופית, פיתוח יכולת תכנון ועמידה בלוח זמנים, יכולת לבחון תהליכים באמצעות רפלקציה, משוב עמיתים והצגת תוצרים (עמידה בפני קהל) שמיועדים לפתח את התלמידים כלומדים עצמאיים.

הקורס הוא בסיס לבחירה של מגמות לימוד בכיתה י"א כולל אפשרות לכתיבת עבודת גמר ברמה של 5 יח"ל.