השבוע שהיה בבית הספר 12/5-17/5

שתפו:

פעילויות ועשייה בבית החינוך (6)

קהילה יקרה,

השבוע שהסתיים לו היה אמנם קצר, אך כלל אירועי הערכה רבים, ביניהם בחינות מתכונת ובגרות, פעילויות רבות וכן יום זיכרון.

שכבת י' שלקחה חלק במיזם "אבנים עם לב אדם", מיזם של סולידריות לתמיכה במשפחות השכול על ידי עיטור אבנים (חלוקי נחל) והנחתם על קברי הנופלים לקראת יום הזיכרון, התכנסה ביום ראשון מול האנדרטה ב"גן הזיכרון" בעיר. נערך טקס מרגש שבו נשאו דברים טובי מנהל בית הספר ודן מנהל השכבה. הטקס לווה בקטעי קריאה ושירה. לאחר הטקס המרגש התפזרו התלמידים בין הקברים והניחו את האבנים המעוטרות מלוות באיגרות על קברי החללים. רצ"ב תמונות וסרטונים
נציין כי בכצנלסון לקחנו על עצמנו להניח אבנים מעוטרות על כל קברי חללי מערכות ישראל אשר קבורים בבית העלמין הצבאי בעיר.

בערב יום ראשון, ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, התקיים טקס עירוני בהובלת תיכון כצנלסון. יש בנו גאווה גדולה בתלמידות ובתלמידים שלנו שהשתתפו בטקס, קראו קטעים ושרו נפלא ומרגש כהרכב וכמקהלה יחד עם נורית גלרון. תודה לדורון בן עמי על העיבוד המוזיקלי. רצ"ב תמונות וסרטונים.

יום שני, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, החל בשיעורי חינוך ערכיים ובמפגשים של חיילים בוגרי בית הספר עם תלמידי שכבת י"א. עידו ברקאי מנהל שכבת י"ב העביר הרצאה לתלמידי שכבתו, ושכבת י' השתתפה במצעד הזיכרון העירוני. בהמשך היום התקיים טקס מרגש במיוחד בהשתתפות רבים מבוגרינו היקרים. תודות לברק גונן ולדורון בן עמי על טקס מקצועי ברמות הגבוהות ביותר. רצ"ב תמונות וסרטונים
במהלך השבוע הונחו זרי פרחים על קברם של כל בוגרינו הקבורים ברחבי הארץ. יהי זכרם ברוך. 

ביום רביעי יצאו תלמידי מגמת ביולוגיה בשכבת י"ב לסיור לימודי באוניברסיטת תל אביב בהובלת אביבה סרי ואסף ממן. במסגרת לימודי האקולוגיה ביקרנו במוזאון הטבע שבאוניברסיטת תל אביב, עברנו סדנת הפעלה בנושא, טיילנו בגן הבוטני והכרנו את החי והצומח בארץ ישראל. רצ"ב תמונות. 

השבוע שכבת י' עברה סדנת עזרה ראשונה בת 10 שעות במשך יומיים, סדנה בסיסית הכוללת מידע ודרכי טיפול ראשוניים בפציעות או במצבים רפואיים שונים, החייאה ומתן עזרה ראשונה מידית. כמו כן התלמידים תרגלו באופן מעשי החייאה וסוגי חבישות שונים ולבסוף נבחנו על הכול. כולנו מקווים שהסדנה תרמה מעט לביטחון והרבה לידע, ובעיקר מקווים שלא נזדקק לה.

ברביעי בערב התקיים מפגש זום להורים ולתלמידים ששובצו לבית הספר לקראת יום החשיפה למקצועות ההרחבה. במפגש הציג טובי מנהל ביה"ס את ה"אני מאמין" שלו ואת עמודי התווך של ביה"ס. בנוסף הוצג מבנה הלמידה לקראת תעודת הבגרות שבמסגרתו מתחילים תלמידי כיתות י' את הלימודים בשני מקצועות מורחבים. אנו מקווים שהמפגש הנעים העביר את התחושה שכצה זה בית.

בהמשך למפגש ההיכרות של תלמידי ט' ששובצו לכצנלסון עם בית החינוך שלנו לפני שבועיים, הגיעו היום התלמידות והתלמידים לשמוע על המקצועות המורחבים העומדים לבחירתם כבר בכיתה י'. רכזי המקצועות השונים ותלמידי המגמות הציגו ביריד ססגוני את מקצועות ההרחבה, את התכנים הנלמדים בהם ואת היתרונות לכל מקצוע, וברחבת ביה"ס נפתחה עמדת ייעוץ לתלמידים המתלבטים. רצ"ב תמונות. במהלך החודשים הקרובים הם ישובצו למקצועות השונים לקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה.

חדשות מגינת דולב שלנו: שמחים לעדכן על 100 שתילים שגידלנו בגינה בבית הספר, שיצאו לדרכם השבוע לבתי מפונים מיישובי העוטף. תודה לסוניה ז'יטניק ולתלמידי כיתות התקשורת על טיפול מסור לטובת פרויקט "לזרוע אור". ב2.6 יתקיים אירוע השתילה עם חברי קיבוץ ניר עוז בשכונת הקרווילות במשמר העמק שקלט את בני ניר עוז.

שבת שלום וסוף שבוע שקט,

כצנלסון – כאן זה בית

כותבת: אורלי אשד

אחראית קשרי קהילה

מבנה התכנית

כל תלמיד מחוייב בשעות אישיות ובשעות קבוצתיות

שנתון שעות אישיות שעות קבוצתיות במסלול מצויינות
י׳
60
9
מעל 60 אישיות, מעל 9 קבוצתיות
י״א
30
26
60 אישיות, 26 קבוצתיות
י״ב
--
26
60 אישיות, 26 קבוצתי

ניצוץ החקר

צוות מוביל: דבי זהבי, מרכזת, ד"ר עדי אהרון, רותם גל.

מורים בצוות בשנת תשפ"ב : אידו רונן, אסיה, אליאורה פרידמן, רן שטיין, רוני טוביאס, ליהי גולדשמיד, ענת רוזנווסר.

הקורס "ניצוץ החקר" ייחודי בכיתות י' בתיכון כצנלסון ונוצר כמענה לצורך בלימוד מיומנויות של המאה ה- 21 כבסיס להצלחה בלימודים התיכוניים והלאה.

סקרנות מובילה לחקר: תלמידים מתנסים בחוויית הסקרנות ובמיומנויות חקר סביב נושא מרכז (כמו חינוך פיננסי, מנהיגות, מגדר, אנרגיה, הבדלים בין דוריים, איכות הסביבה ועוד) שנבחר על ידי המורה המנחה את הקורס.

הבנת תהליך החקר מתחיל בשאילת שאלה ועובר דרך חיפוש מקורות אקדמיים ובחינתם לפי קריטריונים מדעיים, היכרות עם שיטות מחקר איכותניים וכמותיים ועד להתנסות בכתיבה אקדמית שמתבססת על הנלמד בשיעורי עברית (כתיבה ממזגת). אנו מדגישים גם מיומנויות "רכות" כמו עבודה שיתופית, פיתוח יכולת תכנון ועמידה בלוח זמנים, יכולת לבחון תהליכים באמצעות רפלקציה, משוב עמיתים והצגת תוצרים (עמידה בפני קהל) שמיועדים לפתח את התלמידים כלומדים עצמאיים.

הקורס הוא בסיס לבחירה של מגמות לימוד בכיתה י"א כולל אפשרות לכתיבת עבודת גמר ברמה של 5 יח"ל.