השבוע שהיה בבית הספר 19/5-24/5

שתפו:

פעילויות ועשייה בבית החינוך (7)

קהילה יקרה,

אנחנו כבר פחות מחודש לסיום הרשמי של שנת הלימודים, ועיצומי ארגון המורים נמשכים. אנו מתנהלים בבית הספר ללא נתונים וללא יכולת לסכם שנת לימודים. משמע שלצערנו לא נוכל להנפיק תעודות סיום שנה לתלמידים.  

יחד עם זאת, בכצנלסון יש עדיין עשייה רבה לצד בחינות בגרות רבות שהתקיימו השבוע. תודות לצוותים השונים על הובלת התלמידים לקו הסיום.

ביום שני תלמידי מורחב ביולוגיה בשכבת י' יצאו לסיור במוזאון "טכנודע" בחדרה בהובלת המורה לביולוגיה דינה אהרוני והמורה דוד בן סיני שליווה אותם. הסיור כלל הדרכה באגף מערכות הלב והנשימה, שימוש אינטראקטיבי במוצגי המוזאון וכן סדנה חווייתית בהשתתפות התלמידים, שבה ביצעו ניתוח מעקפים וצנתור באמצעות סימולציה ממוחשבת. היה מוצלח מאוד, התלמידים גילו התעניינות רבה והתנהגו כראוי. רצ"ב תמונות.

בערב יום שני התקיים בהיכל התרבות של כפר סבא ערב אותות הוקרה ע"ש טובה וזאב גלר בגין עשייה התנדבותית משמעותית בעיר. מנהלי השכבות שלנו: דן נומברג ומריאלה אלקין וסגן המנהל יהודה דוד קיבלו אות הוקרה על המיזם "יום מילואים אזרחי – צו 8" שהוקם בבית הספר. זוהי גאווה עצומה לכולנו. אות ההוקרה הוא למעשה של כל צוות בית הספר שהוביל, ליווה, תמך, דחף וארגן את כל הפעילויות ההתנדבותיות לאורך צו 8 שלנו. אין ספק כי שלושת המופלאים יחד עם צוות כצנלסון רואים את ההתנדבות ואת הנתינה כערכי היסוד של החינוך.

יעל פסקר, תלמידת כיתה י"א בכצנלסון קיבלה גם היא אות הוקרה. יעל היא עוזרת מאמנת של קבוצת חטיבה ב"כדורשת" ומדריכה בקן החדש של הנוער העובד והלומד. במסגרת מיזם "צו 8 אזרחי" התנדבה יעל בהסברה לעולם, ריכזה את פרויקט התקשורת, יצרה קשר עם בתי ספר בחו"ל, במיוחד עם ארגנטינה, והתנדבה בחמ"ל העירוני. כמו כן, יעל מייצגת את בית הספר בקבוצת ה"נוב"ה" (נוער בחזית ההסברה) הארצית של משרד החינוך. בעבר התנדבה יעל בקטיף וב"גלגלים של נתינה". אנו גאים מאוד ביעל שמהווה דוגמה והשראה לבני גילה.

רצ"ב תמונות וסרטונים מערב ההוקרה.

אולי שמתם לב לקבוצה של תלמידים עם חולצות שחורות וכתובית מאחור "מנחה – עמיתים משפיעים בוני חוסן" מסתובבים במסדרונות בית הספר ביום שלישי? זאת הנבחרת של תלמידים משכבה י' ממקצוע מדעי החברה. הקבוצה עברה סדנה מתמשכת במהלך החודשים האחרונים בהובלתן של קרן, יועצת שכבת י"א, ואליה, מורה לפסיכולוגיה, במטרה ליצור שיח עם תלמידי כיתות ח' בחטיבת הביניים "רמון" לקראת היום הבינלאומי למניעת עישון. תלמידינו הפכו למנחים צעירים בעלי השפעה תוך כדי דיונים קבוצתיים בסוגיות הקשורות למניעת התנהגות סיכונית וחיזוק הידע שלהם בנושא חוסן, שנלמד בשיעורי פסיכולוגיה. הם התחלקו לקבוצות קטנות והכינו פעילות שאותה העבירו ביום שלישי לתלמידי החטיבה. צוות המורים ותלמידי החטיבה התרגשו מהמקצועיות של תלמידי כצנלסון ויכולתם ליצור פעילות משמעותית בגובה העיניים כ"עמיתים משפיעים". התלמידים הרגישו משמעותיים ושיתפו במשוב חיובי מאוד על כל התהליך שהם עברו. הם הוסיפו: "היה מדהים, חוויה מטורפת ומעצימה", "היה ממש מעשיר, נחמד ומעניין להעביר להם את הפעילות היום ותודה על ההזדמנות!", "היה מאוד מעניין, קצת קשה לנהל שיעור, אבל היה מלמד ויש תחושת השפעה". אנו גאים בתלמידים ומודים לקרן ולאליה על היוזמה הייחודית שמקנה לתלמידינו נדבך נוסף של תחושת שייכות והישג במסגרת בית הספר, וכן לדבי זהבי, רכזת המקצוע וצוות מוריו ששיתפו פעולה בבחירת הנבחרת ועידודה. רצ"ב תמונות הנבחרת.

ביום רביעי התקיימה הרצאה לתלמידי מורחב ערבית שאותה העביר יוסף מחפוד לוי, מייסד ומנכ"ל INSIJAM, מומחה לשפה ולתרבות ערבית ואסלאם. הייתה זו הרצאה נהדרת, מעניינת וחשובה כל כך על משמעות ידיעת השפה הערבית, הכרת התרבות ואפשרויות תעסוקה בתחום. תודה ליפעת יהודה רכזת המקצוע על היוזמה. רצ"ב תמונות.

ביום חמישי התקיים "לילה לבן" לתלמידי מורחב כימיה בשכבות י"א וי"ב. התלמידים השתלטו על מטבח החוץ של כצה ולמדו על תגובות כימיות תוך התנסות בבצק מסוגים שונים. כל הכבוד לצוות מורי כימיה על ההפקה היצירתית והטעימה. רצ"ב תמונות.

לאורך השבוע נמשכו סדנאות "סמים לב" לתלמידי שכבת י', סדנאות שהחלו לפני מספר שבועות. כאמור, הסדנאות עוסקות בנושא התמכרויות למיניהן בדגש על שימוש בסמים, באלכוהול, מסכים, הימורים וכו', ההשלכות ההתנהגותיות והמחירים שעלולים לשלם.

היום, יום שישי, התקיים בוקר סרטי גמר של מגמת תקשורת, שכלל פרידה מהבוגרים והקרנת סרטי הגמר. כל הכבוד לצוות תקשורת ולתלמידים על ההשקעה ועל סרטים מעניינים ויצירתיים.

בנוסף, התקיים היום "יום הבוגר" למחזור ע"ה שסיים בשנת 2022. מנהלת השכבה של המחזור אורלי אשד, היועצת קרן אליהו וצוות המחנכים של המחזור התרגשו מאוד לפגוש את הבוגרים שלנו שחלקם הגיעו על מדים ועם נשקים. זהו מחזור שלמד את שנות התיכון כולן תחת קורונה ומבצעים שונים, ועכשיו משרת בצה"ל ונלחם תחת מלחמת "חרבות ברזל". כולנו גאווה עצומה במחזור המופלא הזה ומאחלים לו בריאות והצלחה. רצ"ב תמונות.

יום ראשון, ל"ג בעומר, זהו יום חופש, ולא יתקיימו לימודים (תלמידי בתי הספר התיכוניים בלבד לא לומדים ביום זה).

שבת שלום וברכה,

כצנלסון – כאן זה בית

כותבת: אורלי אשד

אחראית קשרי קהילה

מבנה התכנית

כל תלמיד מחוייב בשעות אישיות ובשעות קבוצתיות

שנתון שעות אישיות שעות קבוצתיות במסלול מצויינות
י׳
60
9
מעל 60 אישיות, מעל 9 קבוצתיות
י״א
30
26
60 אישיות, 26 קבוצתיות
י״ב
--
26
60 אישיות, 26 קבוצתי

ניצוץ החקר

צוות מוביל: דבי זהבי, מרכזת, ד"ר עדי אהרון, רותם גל.

מורים בצוות בשנת תשפ"ב : אידו רונן, אסיה, אליאורה פרידמן, רן שטיין, רוני טוביאס, ליהי גולדשמיד, ענת רוזנווסר.

הקורס "ניצוץ החקר" ייחודי בכיתות י' בתיכון כצנלסון ונוצר כמענה לצורך בלימוד מיומנויות של המאה ה- 21 כבסיס להצלחה בלימודים התיכוניים והלאה.

סקרנות מובילה לחקר: תלמידים מתנסים בחוויית הסקרנות ובמיומנויות חקר סביב נושא מרכז (כמו חינוך פיננסי, מנהיגות, מגדר, אנרגיה, הבדלים בין דוריים, איכות הסביבה ועוד) שנבחר על ידי המורה המנחה את הקורס.

הבנת תהליך החקר מתחיל בשאילת שאלה ועובר דרך חיפוש מקורות אקדמיים ובחינתם לפי קריטריונים מדעיים, היכרות עם שיטות מחקר איכותניים וכמותיים ועד להתנסות בכתיבה אקדמית שמתבססת על הנלמד בשיעורי עברית (כתיבה ממזגת). אנו מדגישים גם מיומנויות "רכות" כמו עבודה שיתופית, פיתוח יכולת תכנון ועמידה בלוח זמנים, יכולת לבחון תהליכים באמצעות רפלקציה, משוב עמיתים והצגת תוצרים (עמידה בפני קהל) שמיועדים לפתח את התלמידים כלומדים עצמאיים.

הקורס הוא בסיס לבחירה של מגמות לימוד בכיתה י"א כולל אפשרות לכתיבת עבודת גמר ברמה של 5 יח"ל.