השבוע שהיה בבית הספר 6.10-11.10.24

שתפו:

צילום מסך 2024-10-11 124503

קהילה יקרה,

השבועיים האחרונים אמנם היו לא מלאים מבחינת ימי לימודים, אך היו מלאים בפעילויות.

ביום ראשון שעבר התקיימה לתלמידי שכבת י' חשיפה לתוכנית "שגרירים צעירים" שקוראת לבני הנוער לקחת בה חלק. את התוכנית פיתח המרכז הישראלי למנהיגות צעירה, והיא משלבת תכנים בנושאי מנהיגות, דיפלומטיה, יזמות ומעורבות חברתית. רצ"ב תמונות ממפגש החשיפה.

ביום שני שעבר תלמידי מורחב ביולוגיה בשכבת י"ב יצאו לסיור בספארי. המדריכה סיפרה על בעלי החיים, ולמדנו הרבה דברים מעניינים. נכנסו עם האוטובוס לשטח פתוח עם בעלי חיים רבים: זברות, קרנפים, יענים, פלמינגו, אנטילופות, היפופוטמים ועוד. ממש קפיצה קטנה לאפריקה! אחרי סיור בנסיעה בשטח הפתוח סיירנו ברחבי גן החיות. למדנו ש20% מבעלי החיים בגן החיות הם בסכנת הכחדה, ולא בטוח שהדור הבא יזכה לראות אותם… בהמשך נכנסנו להתרשם מבית החולים הווטרינרי, שם מטפלים גם בבעלי חיים מהספארי וגם בחיות בר. חזרנו עייפים, אך מרוצים. רצ"ב תמונות.

ביום שני תלמידי שכבת י"ב נפגשו עם דליה קושניר, גיסתם של האחים יאיר ואיתן הורן החטופים בעזה. דליה סיפרה על כל אחד מהאחים ושיתפה אותנו בעשייה של המשפחה מאז חטיפתם. בקשתה של המשפחה היא "לא לנרמל כדי שלא נתרגל". המפגש היה מרגש, עוצמתי וחשוב. רצ"ב תמונות.

ביום שלישי נערכה סדנת ספורט פאראלימפי לתלמידי מגמת חנ"ג בשכבת י"ב, זאת כחלק מקורס מדריכי כדורסל שהם עוברים. בסדנה נפגשו התלמידים עם מאמן נבחרת ישראל בכדורסל כיסאות גלגלים, אלון דוראון, שמעו ממנו על החוויה ועל ההתמודדות לצד ומול הנכות, וכמו כן התנסו בכדורסל כיסאות גלגלים. הייתה זו חוויה מרתקת ומלמדת מאוד. רצ"ב תמונות.

ביום שני ה7.10 עשינו עצירה בבית הספר לציון שנה לאירועי שבעה באוקטובר ולמלחמת חרבות ברזל. המורים העבירו בכיתות שיעורים בנושא וניהלו שיח משמעותי ודיונים שאפשרו לתלמידים לבטא ולהביע את תחושותיהם ואת מחשבותיהם באופן חופשי ולאוורר רגשות. קיימנו כינוס בית ספרי מיוחד באצטדיון שבו גם שמענו את דבריו של טובי מנהל בית הספר והפרחנו בלונים צהובים כתזכורת מוחשית לזכור את החטופים ולתמוך במשפחותיהם. רצ"ב תמונות וסרטונים.

ביום שלישי התקיימו לתלמידי שכבת י"ב סדנאות "לקראת גיוס" של משרד הביטחון. התלמידים שהתנהגו למופת וגילו עניין רב, קיבלו מחמאות על ההשתתפות בפעילות ועל השיח הבוגר. רצ"ב תמונות.

בערב יום שלישי התקיימה אסיפת הורים לשכבת י', שבה נפגשו ההורים עם טובי מנהל בית הספר, שמעו ממנו על ייחודיות בית הספר והכירו את צוות השכבה. ביום רביעי ה30.10 תיערך אסיפת הורים גם להורי שכבות י"א וי"ב.

אתמול מגמת התיאטרון לקחה הפוגה מהחזרות לקראת ערב המגמה שמתקיים בפברואר, ויצאה להצגה "ריצ'רד השלישי" בתיאטרון גשררצ"ב תמונות.

היום התקיימו סדנאות הכנה לצו ראשון לתלמידי שכבת י"א שבהן קיבלו הסברים על השלבים בצו הראשון, על הבדיקות הרפואיות ועל "יום המאה". כמו כן, ניתנו הסברים על האפליקציה והאתר "מתגייסים". רצ"ב תמונות.

היום יצאו תלמידי מורחב תקשורת בשכבת י"א לחוויה ייחודית ומעשירה בביקורם בהקלטות התוכנית "הכוכב הבא". במהלך הביקור התלמידים לא רק היו חלק מהקהל באולפן והשתתפו בהצבעה בזמן אמת, אלא גם זכו להצצה נדירה מאחורי הקלעים של הפקת תוכנית ריאליטי. הם למדו על תהליכי הצילום, על העריכה ועל הבימוי בשידור חי, וחוו מקרוב את האתגרים ואת הדינמיקה של עולם הטלוויזיה. רצ"ב תמונות.

השבוע החלו משחקי ליגת כצה בכדורגל המנוהלת על ידי תלמידי כצנלסון, ובראשה המנכ"ל יואב צוקר מכיתה י"א4. במשחק הבכורה של הליגה י"א3 וי"ב1 סיימו בתיקו 0-0. בהמשך התקיימו שני משחקים מרתקים, שבהם י'3 ניצחה 3-0 את י'1 וי"א9 ניצחה 3-1 את י"א8. רצ"ב תמונות.

ממחר תתקיים חופשה במערכת החינוך, הלימודים יחודשו ביום ראשון ה27.10. ביום זה נציין את יום הזיכרון הלאומי הראשון לאירועי שבעה באוקטובר 2023 ופרוץ מלחמת חרבות ברזל. 

ביום כיפור ברוח תקופה זו וכאשר אנו ניצבים מול רגעי חשבון נפש, לבנו מייחל לימים של שקט ותקווה. בתוך המציאות המורכבת של המלחמה, כשאחינו ואחיותינו עומדים בחזית המאבק, אנו מתפללים לחזרתם של כל החיילים והחטופים הביתה בשלום. כמו עשרת ימי תשובה המובילים לפיוס, כך נבקש שגם העם שלנו ימצא דרך לאחדות ולשלום.

גמר חתימה טובה,

כצנלסון – כאן זה בית

כותבת: אורלי אשד

אחראית קשרי קהילה

מבנה התכנית

כל תלמיד מחוייב בשעות אישיות ובשעות קבוצתיות

שנתון שעות אישיות שעות קבוצתיות במסלול מצויינות
י׳
60
9
מעל 60 אישיות, מעל 9 קבוצתיות
י״א
30
26
60 אישיות, 26 קבוצתיות
י״ב
--
26
60 אישיות, 26 קבוצתי

ניצוץ החקר

צוות מוביל: דבי זהבי, מרכזת, ד"ר עדי אהרון, רותם גל.

מורים בצוות בשנת תשפ"ב : אידו רונן, אסיה, אליאורה פרידמן, רן שטיין, רוני טוביאס, ליהי גולדשמיד, ענת רוזנווסר.

הקורס "ניצוץ החקר" ייחודי בכיתות י' בתיכון כצנלסון ונוצר כמענה לצורך בלימוד מיומנויות של המאה ה- 21 כבסיס להצלחה בלימודים התיכוניים והלאה.

סקרנות מובילה לחקר: תלמידים מתנסים בחוויית הסקרנות ובמיומנויות חקר סביב נושא מרכז (כמו חינוך פיננסי, מנהיגות, מגדר, אנרגיה, הבדלים בין דוריים, איכות הסביבה ועוד) שנבחר על ידי המורה המנחה את הקורס.

הבנת תהליך החקר מתחיל בשאילת שאלה ועובר דרך חיפוש מקורות אקדמיים ובחינתם לפי קריטריונים מדעיים, היכרות עם שיטות מחקר איכותניים וכמותיים ועד להתנסות בכתיבה אקדמית שמתבססת על הנלמד בשיעורי עברית (כתיבה ממזגת). אנו מדגישים גם מיומנויות "רכות" כמו עבודה שיתופית, פיתוח יכולת תכנון ועמידה בלוח זמנים, יכולת לבחון תהליכים באמצעות רפלקציה, משוב עמיתים והצגת תוצרים (עמידה בפני קהל) שמיועדים לפתח את התלמידים כלומדים עצמאיים.

הקורס הוא בסיס לבחירה של מגמות לימוד בכיתה י"א כולל אפשרות לכתיבת עבודת גמר ברמה של 5 יח"ל.