השבוע שהיה בבית הספר 11-16.2.24

שתפו:

פעילויות ועשייה בבית החינוך (3)

קהילה יקרה,

וואו, איזה שבוע זה היה. מה היה בו: סמינר, סדנאות, הצגות, סיור, סרטים, קונצרט, ניצוצות ועוד. אז בואו נתחיל…

ביום ראשון בערב התקיים מפגש סיכום מרגש למשלחת פולין של שכבת י"ב שחזרה בקיץ מהמסע. התלמידים נפגשו עם המדריכים לשיחת סיכום אינטימית. לאחר מכן הצטרפו ההורים וצוות המורים המלווים לדברי סיכום משותפים של מנהל בית הספר, נציגי ההורים והתלמידים. נערך טקס קצר, ובסיומו צפו בסרט סיכום המסע. רצ"ב תמונות.

ביום שני צפתה שכבת י' בהצגה "לקשור את השרוכים". זוהי הצגת יחיד של השחקן נבו קמחי בעקבות הסרט "שרוכים", שבו גילם בחור בעל צרכים מיוחדים. ההצגה נעה בין קטעים מוקרנים מהסרט לבין קטעי משחק על הבמה של 12 דמויות שונות. זו הצגה מצחיקה, מרגשת ונוגעת ללב על קבלת השונה. רצ"ב תמונות.

ביום זה גם התקיים סמינר עמיתים "מתחזקים ומחזקים" שמהווה יום שיא בתהליך הכשרת מנהיגות נוער עירונית בנושא מניעת השימוש לרעה בסמים, באלכוהול ובטבק. קבוצת העמיתים של בית ספרנו נבחרה ממגמת מדעי החברה בשכבת י', כך ישלבו וישתמשו בידע שנרכש בתוכנית הלימודים בפסיכולוגיה. התוכנית מלווה על ידי יועצת מבית הספר, קרן אליהו, וצוות מדעי החברה. רצ"ב תמונות.

ביום שלישי החל קורס "מחלץ קל" לתלמידי שכבת י', שמעניק ידע תיאורטי וכן התנסות מעשית בפעולות חילוץ והצלה. בסיום הקורס יוענק לכל תלמיד שהשתתף ועבר את המבחנים כרטיס מחלץ. רצ"ב תמונות

בנוסף, ביום שלישי תלמידי מגמת תקשורת מכל השכבות צפו בסרט הקולנוע הישראלי ״לרוץ על החול״ שמוקרן בימים אלה בקולנוע. זהו סרט המשלב בין קומדיה קלילה לבין אמירה חברתית על היחס לפליטים/עובדים זרים בארץ. בסיום הסרט נערכה שיחה עם הבמאי ועם המפיק, והתלמידים התעניינו בהפקות סרטים, שכן בסוף כיתה י״ב הם מפיקים סרטים בעצמם כפרויקט הגמר. רצ"ב תמונות.

ביום רביעי בערב תלמידי מגמת מוסיקה צפו בקונצרט ג׳אז, "שירי האהבה הגדולים של קול פורטר״ בהשתתפות זמרת ופסנתרנית איטלקיה מופלאה ווירטואוזית בשם פרנצ׳סקה טנדוי. ליוו אותה השלישיה: עמית פרידמן – סקסופון, שי זלמן – תופים, אסף חכימי – קונטרבאס. הקונצרט נערך בהיכל התרבות כפר סבא. לרגע יכולנו לעצום עיניים ולדמיין שאנו בפסטיבל ג׳אז משובח בזכות המוזיקה והביצועים המעולים שעטפו אותו ברוך ובים של אהבה כיאה לשירי אהבה של Cole Porter.

ביום חמישי יצאו תלמידי מגמת ביוטכנולוגיה בשכבת י"ב לאוניברסיטת תל אביב וביצעו מעבדה מתקדמת בהנדסה גנטית. התלמידים התנסו בהעברת דנ״א לתוך חיידק ובדיקת הביטוי שלו. רצ" ב תמונות

היום יצאו שכבת י"א ושכבת י"ב למתחם האושילנד לצפות בסרט "גולדה", סרט המתאר את פועלה של ראשת הממשלה היחידה עד כה של מדינת ישראל. לפני תחילת הסרט קיבלנו הסבר מרתק על התקופה מאת סא"ל (במיל') ארז חסון, שופט צבאי ומורה להיסטוריה בבית ספרנו. לאחר הסרט הסביר לנו רכז מגמת התיאטרון, ברק גונן, על ההיבטים האומנותיים בסרט וסגר לנו מעגל על איך סרט היסטורי מעביר מסרים, על הדמויות, על הצילום ועוד. אין ספק שזוהי למידה אחרת וחוויתית של חומר היסטורי ואקטואלי מאין כמוהו. רצ"ב תמונות.

לתלמידי שכבת י' התקיים היום מפגש שני למחזור בתוכנית "ניצוצות", ובשבוע הבא יהיה זה מפגש שטח.

כן ירבו פעילויות העשרה, תרבות ולמידה "מחוץ לשיעור".

לסיום, נציין כי קבוצת האבות של תיכון כצנלסון פתחה השבוע את משחקיה בליגת הבאבארגל בניצחון 0-2 מול בית הספר "רחל המשוררת". הבקיעו לכצה ינון אדיב ואלי פלוס. רצ"ב תמונת הקבוצה.

שבת שלום,

כצנלסון – כאן זה בית

כותבת: אורלי אשד

אחראית קשרי קהילה

מבנה התכנית

כל תלמיד מחוייב בשעות אישיות ובשעות קבוצתיות

שנתון שעות אישיות שעות קבוצתיות במסלול מצויינות
י׳
60
9
מעל 60 אישיות, מעל 9 קבוצתיות
י״א
30
26
60 אישיות, 26 קבוצתיות
י״ב
--
26
60 אישיות, 26 קבוצתי

ניצוץ החקר

צוות מוביל: דבי זהבי, מרכזת, ד"ר עדי אהרון, רותם גל.

מורים בצוות בשנת תשפ"ב : אידו רונן, אסיה, אליאורה פרידמן, רן שטיין, רוני טוביאס, ליהי גולדשמיד, ענת רוזנווסר.

הקורס "ניצוץ החקר" ייחודי בכיתות י' בתיכון כצנלסון ונוצר כמענה לצורך בלימוד מיומנויות של המאה ה- 21 כבסיס להצלחה בלימודים התיכוניים והלאה.

סקרנות מובילה לחקר: תלמידים מתנסים בחוויית הסקרנות ובמיומנויות חקר סביב נושא מרכז (כמו חינוך פיננסי, מנהיגות, מגדר, אנרגיה, הבדלים בין דוריים, איכות הסביבה ועוד) שנבחר על ידי המורה המנחה את הקורס.

הבנת תהליך החקר מתחיל בשאילת שאלה ועובר דרך חיפוש מקורות אקדמיים ובחינתם לפי קריטריונים מדעיים, היכרות עם שיטות מחקר איכותניים וכמותיים ועד להתנסות בכתיבה אקדמית שמתבססת על הנלמד בשיעורי עברית (כתיבה ממזגת). אנו מדגישים גם מיומנויות "רכות" כמו עבודה שיתופית, פיתוח יכולת תכנון ועמידה בלוח זמנים, יכולת לבחון תהליכים באמצעות רפלקציה, משוב עמיתים והצגת תוצרים (עמידה בפני קהל) שמיועדים לפתח את התלמידים כלומדים עצמאיים.

הקורס הוא בסיס לבחירה של מגמות לימוד בכיתה י"א כולל אפשרות לכתיבת עבודת גמר ברמה של 5 יח"ל.